اتصال «بام ایران» به شبکه ریلی به کجا رسید؟
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: کلنگ آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد به‌عنوان بخشی از قطعه سوم پروژه راه‌آهن اصفهان- چهارمحال بختیاری- خوزستان در تاریخ ۲۸ تیرماه سال ۹۰ با حضور علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی وقت به زمین زده شد.

ورق استخر

 

علی نیکزاد در مراسم کلنگ زنی طرح پروژه راه چهارمحال و بختیاری در منطقه سفیددشت احداث پروژه راه‌آهن اصفهان- چهارمحال و بختیاری- خوزستان را ازجمله طرح‌های بزرگ کشور در راستای اتصال مرکز این استان به شبکه ریلی اعلام کرد.

این پروژه در حالی توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت جزو پروژه‌های مهم دولت عنوان و اعلام شد که تا پایان سال ۹۱ به بهره‌برداری برسد که هنوز این پروژه نیمه‌تمام است و در آستانه رسیدن به سن ده‌سالگی قرار دارد.

اتصال «بام ایران» به شبکه ریلی به کجا رسید؟

پروژه راه‌آهن مبارکه - شهرکرد ۵۷ درصد پیشرفت دارد

حسینعلی مقصودی امروز پنج‌شنبه در جریان بازدید خبرنگاران و نمایندگان خبرگزاری‌های این استان از پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد پیشرفت کلی پروژه راه‌آهن را ۵۷ درصد اعلام کرد.

وی گفت: این پروژه شامل چهار قطعه بوده و از سال ۹۱ شروع‌شده، اما تا سال ۹۷ پیشرفت و اعتبار قابل‌توجهی نداشته است.

مقصودی اعتبار هزینه شده این پروژه را ۴۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: راه‌آهن استان برای تکمیل، نیازمند حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار بوده که ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای تکمیل زیرسازی است.

استخر ژئوممبران

 

سال آینده مردم چهارمحال و بختیاری از راه‌آهن بهره‌مند می‌شوند

وی ادامه داد: با روند مناسبی که این پروژه دارا است؛ زیرسازی آن تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و در صورت تأمین اعتبار، سال آینده مردم استان چهارمحال و بختیاری از این زیرساخت مهم ارتباطی بهره‌مند می‌شوند.

اتصال «بام ایران» به شبکه ریلی به کجا رسید؟

مدیر پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در راه‌آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد هم به مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و گفت: طول کل خط راه‌آهن ۹۰ کیلومتر و حدود ۴۰ درصد مسیر کوهستانی است.

داوود پرویزی افزود: سال ۹۷ قطعه یک و سال ۹۸ نیز تکمیل قطعه دو و احداث قطعه سه و چهار به دو پیمانکار سپرده شد و هم‌اکنون با پیشرفت خوب در حال اجرا است.

وی گفت: این خط ریلی دارای ۱۵ تونل کوچک و بزرگ، جمعاً به طول ۵۲۰۰ متر است.

۷۰ درصد از حفاری تونل‌ها انجام‌شده است

وی ادامه داد: ۷۰ درصد از حفاری تونل‌ها انجام‌شده و آنچه از حفاری باقی‌مانده، مربوط به تونل‌های کوچک بوده و زمان‌بر نیست.

اتصال «بام ایران» به شبکه ریلی به کجا رسید؟

مدیر پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در راه‌آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد همچنین خط ریلی مبارکه - سفیددشت - شهرکرد را دارای بالاترین استانداردهای موجود راه‌آهن خواند و گفت: درمجموع ۳۵۰۰ متر پل بزرگ در مسیر طراحی‌شده است که ۱۷۰۰ متر در قطعه اول و مابقی آن در قطعه دوم پروژه هستند.

احجام سنگین و زمان‌بر این خط ریلی انجام‌شده است

پرویزی همچنین گفت: خوشبختانه احجام سنگین و زمان‌بر این خط ریلی انجام‌شده و باقی‌مانده پروژه علیرغم رقم اعتباری قابل‌توجه، ازنظر زمانی طولانی نخواهد بود.

لایه استخر

 

وی به اشتغال راه‌آهن استان نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه برای ۲۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده که در قطعات مختلف مشغول به کار هستند و ۵۰ درصد آن‌ها نیروهای بومی منطقه هستند.

وی اشتغال غیرمستقیم خط راه‌آهن را هم حدود ۲۰۰۰ نفر عنوان کرد.

بنابراین گزارش، تسریع در اجرای پروژه اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور زمینه شتاب در مسیر توسعه استان را فراهم و این استان را با توجه به توانمندی‌های خود به یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در کشور تبدیل می‌کند.

کد خبر 5295370

 

منبع مهرنیوز





:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: